arrow_drop_up arrow_drop_down
1 november 2019 

5 Tips voor meer verkopen met je Shopify-webshop

Je herkent het vast wel… Er komt genoeg verkeer naar je webshop maar slechts een klein percentage doet daadwerkelijk een aankoop. Klopt, dit is ook erg lastig. Ook wij weten hoe frustrerend dit kan zijn.

Na veel vallen en opstaan zijn we op een aantal simpele tips gekomen die direct kunnen zorgen voor een hoger conversiepercentage. Door deze 5 tips voor meer verkopen met je Shopify-webshop toe te passen, zullen klanten meer vertrouwen hebben in je webshop en sneller geneigd zijn een aankoop te doen. In deze heb ik voorbeelden toegevoegd van producten uit een van onze webshops.

1. Ontwerp je webshop mobile-first

In 2019 gebruikt 96% van de Facebook-gebruikers het platform via hun smartphone. Dit betekent dus ook dat ze via hun smartphone bij je webshop terecht komen, na het zien van een advertentie. Zorg dus dat je jouw webshop mobile-first bouwt en optimaliseert. In de afbeelding is een mobile-first ontworpen productpagina weergegeven, waarbij de tabbladen gemakkelijk toegankelijk zijn via een smartphone.

2. Gebruik de AIDA-formule op productpagina’s

AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Dit is een formule die gebruikt wordt om websitebezoekers aan te zetten tot een aankoop. Eerst trek je de aandacht van websitebezoekers, waarna je laat zien hoe goed je hun probleem begrijpt. Vervolgens wek je interesse op in de oplossing voor hun probleem (jouw product) en zet je ze aan tot een aankoop. Door de AIDA-formule toe te passen, verhoog je al snel je conversiepercentage. In de afbeelding is een productpagina weergegeven waarbij een kort maar krachtige productbeschrijving is m.b.v. de AIDA-formule.

3. Verhoog de waarde van je aanbod met een upsell

De eerste drempel tot een aankoop moet zo laag mogelijk zijn. Zorg voor een onweerstaanbaar aanbod, zodat de kans op een aankoop wordt vergroot. Nadat websitebezoekers een aankoop doen, grijp je de kans om ze een nog veel beter aanbod te doen. Via deze methode zul je veel meer verkopen realiseren en verhoog je ook nog eens je gemiddelde verkoopwaarde. In de afbeelding is een upsell weergegeven waarbij de klant wordt aangezet om meer stuks te kopen, om zo meer te besparen én gratis verzending te krijgen. Door het eerste aanbod niet te duur te maken, zet de websitebezoekers sneller aan tot aankoop en kan de gemiddelde verkoopwaarde worden verhoogd middels zo’n aanbod.

4. Gebruik GEEN timers en trust badges

Dit werkt hedendaags juist alleen maar tegen! Webshops die deze toepassingen gebruiken, komen juist alleen maar minder vertrouwd over. Neem eerder een voorbeeld aan grote bekende merken… Bouw een professioneel uitziende webshop met mooie productfoto’s, zonder deze goedkoop-uitziende timers en trust badges. In de afbeelding is een productpagina weergegeven waar helemaal geen gebruik wordt gemaakt van trust badges of timers. Dit komt veel professioneler over en straalt veel meer vertrouwen uit.

5. Gebruik foto-reviews van klanten met je product

Dit is de meest effectieve en simpele manier om vertrouwen op te wekken bij websitebezoekers. Websitebezoekers zijn namelijk veel eerder geneigd een aankoop te doen wanneer ze zien dat andere klanten er tevreden mee zijn. Het is erg belangrijk om een foto van de klant met je product bij de recensie te voegen. Dit is veel geloofwaardiger dan alleen een geschreven review. In de afbeelding is een tevreden klant te zien met het product in handen. Dit is goede “social proof” en werkt erg goed om potentiele klanten om te zetten tot klanten.

Van €0,- naar €50k+ in één maand

Recentelijk zijn wij een nieuwe webshop gestart. Deze webshop hebben laten groeien van €0,- naar €50.856,62 binnen één maand, door maar één product te verkopen.

Ik snap dat je nu denkt: leuk, een omzet van 50.000+ euro, maar hoeveel hiervan is eigenlijk winst? Nou… Hier hebben wij dik €11k aan overgehouden! Dit is dus 22% van de totale omzet. Niet verkeerd, toch?

Ben je benieuwd wat ons “winnende product” was? Download dan hier GRATIS onze ‘Winning Product Sheet’!

Over de schrijver
Lars Keijzers is een online ondernemer met een passie voor online marketing en e-commerce. Na het volgen van een professional master in Online Marketing & Social Media, is hij zelf begonnen met het opzetten van webshops en het verkopen van producten via Facebook en Instagram. Al snel kwam hij achter de kracht van Social Advertising, waardoor hij ondernemers is gaan helpen om razendsnel te groeien met behulp van effectieve advertentiecampagnes die zichzelf meervoudig terug verdienen.
Reactie plaatsen

Optimale werking van de site?