CASE STUDY: Bijna €25k omzet uit €813 advertentiebudget!?
10 november 2020 

CASE STUDY: Bijna €25k omzet uit €813 advertentiebudget!?

De mogelijkheden van Social Advertising… Veel ondernemers zijn zich hier nog niet bewust van. Dit maakt het een onbenutte kans waar je als ondernemer veel geld laat liggen.

Dit is wel gebleken uit de resultaten die ik bij een klant van mij heb behaald. Voorheen maakte het bedrijf alleen gebruik van Google-advertenties (SEA) en geoptimaliseerde pagina’s en teksten om hoger te scoren in Google (SEO).

Het “probleem” van jezelf beperken tot deze vorm van marketing, is dat je doelgroep alleen bij je terecht komt wanneer deze bewust naar je op zoek is.

Je kent het wel toch: Je haal altijd broodje bij bakker X omdat je dat altijd al hebt gedaan. Je weet niet eens dat ze bij bakker Y lekkerdere broodjes hebben voor een scherpere prijs, omdat je er nooit naar op zoek bent gegaan.

Precies… Het is dus erg belangrijk om ook op de latente behoefte van een doelgroep in te spelen. Mensen hebben vaak wel een behoefte, maar zijn zich hier niet van bewust tot ze er mee worden geconfronteerd.

Social Advertising

Social Advertising is hier de perfecte marketingmethode voor. Deze vorm van interruptie marketing is geschikt om jouw doelgroep in alle fasen van de customer journey te bereiken:

  • Meer naamsbekendheid mee genereren bij een doelgroep
  • Een doelgroep je product of dienst laten overwegen
  • Een doelgroep stimuleren tot een conversie zoals een aankoop of inschrijving
  • Opnieuw een doelgroep activeren om een herhaal aankoop te doen

Het is een marketingmethode die individueel ingezet kan worden, maar ook parallel aan bijvoorbeeld Google-advertenties.

Ik snap dat je nu denkt: “Klinkt allemaal leuk en aardig, maar makkelijker gezegd dan gedaan…”

Inderdaad! Genoeg gepraat, tijd voor wat resultaten!

De resultaten 

In april 2020 ben ik begonnen met het opzetten van een gepersonaliseerde advertentiestrategie die de doelgroep de volledige customer journey laat doorlopen. Elke fase van de sales funnel bevat verschillende advertenties op Facebook en Instagram.

De resultaten liegen er niet om:

Social Advertising Bluema

In 6 maanden tijd heb ik €90.199,85 omzet gegenereerd uit €9865,71 advertentiebudget met een gemiddelde ROAS van 9,13. Dit betekent dat elke geïnvesteerde euro 9,13x eruit is gekomen als omzet!

Deze resultaten zijn een gemiddelde van de behaalde resultaten van de gehele sales funnel. Een deel hiervan is dus adverteren aan een koude doelgroep die nog nooit van het bedrijf heeft gehoord.

Wie een beetje verstand heeft van adverteren, weet dat de retargeting de plek is waar je écht een hoge ROAS kunt behalen. Hierbij is een doelgroep benaderd die al bekend is met de het bedrijf en al interesse heeft getoond in een of meerdere producten.

De kracht van retargeting

In de retargeting fase van de sales funnel zijn de volgende resultaten behaald:

Social Advertising Bluema

Uit €812,92 is €24.532,52 omzet gegenereerd met een ROAS van 30,18 gemiddeld. Dit is met een kosten per aankoop van €2,38 terwijl de gemiddelde bestelwaarde €72 is.

Binnen de retargeting fase van de sales funnel is er zelfs één advertentie die een ROAS van 95,44 heeft. Je ziet het goed… €4,50 erin en 7 aankopen eruit van in totaal €429,46 met een kosten per aankoop van €0,62!

Dat is de kracht van retargeting…

Benieuwd naar de mogelijkheden van Social Advertising voor jouw bedrijf?

Ik hoop dat ik je een kleine blik heb kunnen geven op de mogelijkheden van het adverteren via Social Media. Verder snap ik dat je er misschien nog een beetje sceptisch over bent of dat je niet helemaal weet wat het kan betekenen voor jouw bedrijf.

Speciaal voor ondernemers zoals jou, heb ik een gratis brochure gemaakt: “Groeien met je bedrijf via Social Media”. Na het lezen van deze brochure weet je precies wat social media advertenties voor jouw bedrijf kunnen betekenen en hoe jij jouw business dit jaar kan verdubbelen!

Klik hier om de GRATIS BROCHURE te downloaden >>>

Social Advertising Bluema

Over de schrijver
Lars Keijzers is een online ondernemer met een passie voor online marketing en e-commerce. Na het volgen van een professional master in Online Marketing & Social Media, is hij zelf begonnen met het opzetten van een webshop en het verkopen van producten via social media. Al snel kwam hij achter de kracht van Social Advertising, waardoor hij ondernemers is gaan helpen om razendsnel te groeien met behulp van effectieve advertentiecampagnes die zichzelf meervoudig terug verdienen.
Reactie plaatsen

Optimale werking van de site?
arrow_drop_up arrow_drop_down