arrow_drop_up arrow_drop_down
6 september 2019 

Een ROAS van 28.5+ met retargeting via Facebook-advertenties?!

Als je nog niet aan retargeting doet, loop je enorm veel omzet mis. Slechts 2-3% van alle websitebezoekers op een webshop doet een aankoop. De overige 97-98% verlaat je webshop dus zonder een aankoop te doen. Zij zijn dan vaak niet in de gelegenheid om te betalen, vertrouwen het nog niet helemaal of gaan er eventjes over nadenken.

Die groep mensen kent je shop dus al, heeft producten bekeken en in sommige gevallen ook al iets in zijn winkelmandje gegooid. Waarom doet het merendeel van alle webshopeigenaren hier niets mee?! In dit artikel laat ik je een voorbeeldje zien van hoe winstgevend slechts één simpele advertentie kan zijn.

ROAS van 28.5+ met één advertentie

Bij een van onze webshops maken wij gebruik van een salespage. Hier leggen wij alles over het product uit en doen wij de bezoeker aan het eind van de pagina een onweerstaanbaar aanbod. Het conversiepercentage van deze pagina ligt ongeveer op de 5.6%, wat dus wil zeggen dat 94.4% de pagina weer verlaat zonder een aankoop te doen.

De websitebezoekers die in afgelopen 7 dagen de pagina hebben bekeken, maar geen aankoop hebben gedaan, kregen een nieuwe advertentie van ons te zien. In deze advertentie gebruikte wij social proof om de klant extra te overtuigen. In dit geval gebruikte we foto’s van tevreden klanten, die ons product ook gekocht hadden.

Een goede manier om aan social proof te komen, is door bestaande klanten een kortingsbon aan te bieden in ruil voor een recensie incl. foto.

In de onderstaande afbeelding zie je zie je de resultaten van slechts de testfase. Er is €14,88 uitgegeven en inmiddels al €424,50 aan extra omzet gerealiseerd. Wanneer je de opbrengst deelt door de advertentie kosten, kom je op een ROAS van 28.53 bij deze advertentie. Wij optimaliseren onze advertenties wel voor “Purchase”, maar berekenen de ROAS met “Add Payment Info”. Dit doen we omdat dit wel 100% wordt geregistreerd in Shopify, in tegenstelling tot de “Purchase”-events.

ROAS 28.8 retargeting ads facebook

Tips voor retargeting op Facebook

Als je wilt beginnen met retargeting heb je om te beginnen een Facebook Pixel nodig. Deze registreert wie er op je webshop komt, zodat je deze daarna opnieuw kunt bereiken. Hoe je zo’n Facebook Pixel installeert, vind je terug op de website van Facebook. Om je alvast op weg te helpen met retargeting, hebben we een aantal handige tips voor je op een rij gezet.

  • Start met het product met het hoogste conversiepercentage
  • Verplaats je in de klant: Waarom haakt hij/zij af?
  • Maak veel verschillende retargeting advertenties en overtuig
  • Start met een klein budget van enkele euro’s
  • Test veel verschillende doelgroepen
    • 0 – 7 dagen landingspagina bekeken
    • 7 – 14 dagen ladingspagina bekeken
    • Toegevoegd aan winkelwagentje, maar niet afgerekend
    • Etc.

Van €0,- naar €50k+ in één maand

Recentelijk zijn wij een nieuwe webshop gestart. Deze webshop hebben laten groeien van €0,- naar €50.856,62 binnen één maand, door maar één product te verkopen.

Ik snap dat je nu denkt: leuk, een omzet van 50.000+ euro, maar hoeveel hiervan is eigenlijk winst? Nou… Hier hebben wij dik €11k aan overgehouden! Dit is dus 22% van de totale omzet. Niet verkeerd, toch?

Ben je benieuwd wat ons “winnende product” was? Download dan hier GRATIS onze ‘Winning Product Sheet’!

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Optimale werking van de site?