arrow_drop_up arrow_drop_down
24 december 2019 

Wat kun je doen met Facebook-advertenties?

Als je gebruik maakt van Facebook, heb je 100% zeker weleens een advertentie voorbij zien komen op Facebook. Je kunt deze advertenties herkennen aan het woord “gesponsord” onder de naam van de pagina of persoon.

Slechts 1-2% van de bedrijven in Nederland maakt op dit moment gebruik van Facebook-advertenties. Heel vreemd eigenlijk, want adverteren via dit soort social mediakanalen is dé manier om snel(ler) te groeien met je onderneming.

Voor veel mensen is het allemaal nog helemaal nieuw en onbekend terrein. Daarom hebben we 5 voorbeelden op een rij gezet, van wat er allemaal mogelijk is het adverteren via Facebook.

1. Meer offerte-aanvragen binnenhalen

Met de juiste advertenties en instellingen kun je Facebook laten zoeken naar mensen die waarschijnlijk een offerte bij je aan willen vragen. Je kunt ook zelf bepalen in welke regio Facebook deze mensen moet zoeken en waarin zij geïnteresseerd moeten zijn.

Het is hierbij wel belangrijk om je eerst netjes voor te stellen en niet direct met “offerte aanvragen” te gaan adverteren. Dat wordt vaak als irritant en opdringerig ervaren, wat resulteert in minder resultaat.

2. Producten verkopen via je webshop

Ook als je een webshop hebt is adverteren via Facebook ideaal! Slechts 0-3% van alle mensen die een webshop bezoeken doet direct een aankoop… de overige 97% verlaat een webshop zonder een aankoop te doen. Met Facebook kun je die klanten bereiken en hen overhalen om alsnog een aankoop te doen.

Ook kun je nieuwe klanten bereiken die lijken op je huidige klantenbestand. Je kunt door heel Nederland (en België) klanten gaan bereiken die overeenkomen met jou huidige klanten. Hoe waardevol zou dat zijn?!

3. Aanvragen ontvangen via Whatsapp

Het is tegenwoordig mogelijk om whatsapp te koppelen aan Facebook-advertenties. De potentiële klanten die jou advertentie zien, kunnen direct een gesprek starten via whatsapp. Ze kunnen je vragen stellen over het product of de dienst die je verkoopt, maar ook een afspraak inplannen of een offerte aanvragen is mogelijk.

Het voordeel hiervan is dat de “drempel” om contact op te nemen zo klein mogelijk gemaakt wordt. Mensen bellen tegenwoordig steeds minder snel en een whatsappje is veel gemakkelijker en sneller.

4. Meer (potentiële) klanten naar je fysieke winkel krijgen

Met leuke acties en kortingen kun je meer mensen naar je fysieke winkel krijgen. Consumenten kiezen tegenwoordig steeds vaker voor online winkelen, dus zorg ervoor dat je hen een reden geeft om naar jouw fysieke winkel te komen.

5. Meer reserveringen binnenhalen voor een restaurant

Iedereen houdt van eten! Dat is ook één van de redenen waarom advertenties voor restaurants het vaak ook enorm goed doen. Mensen reageren snel op dit soort advertenties en taggen hun vrienden snel bij een leuke, lokale actie. Dit maakt Facebook dan ook uitermate geschikt om meer reserveringen binnen te halen voor je restaurant.

Gratis adviesgesprek met een Facebook Expert?

Het is nu tijdelijk mogelijk om geheel vrijblijvend een gratis adviesgesprek aan te vragen. In een kortgesprek gaan we het hebben over jou doelen en hoe we dat zouden kunnen gaan bereiken. Je kunt alléén maar winnen in zo’n gesprek! Klik hier om een gratis advies gesprek aan te vragen >>

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Optimale werking van de site?